Monday, August 4, 2008

minggu ke-2...ATTACHMENT

24 julai 2008-(8AM-11AM)

-Pada hari ini,Puan Sakinah meminta kami menyempurnakan tugasan yahoo.group masing-masing supaya beliau dapat memberi markah kepada kami dari setiap tugasan yang disiapkan.
-Beliau juga meminta kami menghantar emel dengan maklumat peribadi serta melampirkan (attachment) gambar kepadanya.
LANGKAH-LANGKAH UNTUK MENGHANTAR ATTACHMENT:
  1. Taip laman web http://www.yahoo.com
  2. Klik SIGN IN. Saya isikan alamat emel saya, faizz_mashi2@yahoo.com serta pasword saya. Klik LOG IN.
  3. Selepas itu, akan terpapar paparan untuk menghantar emel. Saya klik petak yang ada gambar pen dan kertas yang bertulis NEW.
  4. Saya isikan TO: nsakinah2001@yahoo.com, CC:faizz_mashi2@yahoo.com, Subjek: Salam
  5. Selepas itu, saya klik imej klip buaya yang tertulis ATTACH. Kemudian, satu document akan wujud. Saya klik PICTURE dan pilih gambar sebagai lampiran untuk dihantar ke Puan Sakinah. Saya klik OPEN dan gambar tersebut sudah di masukkan ke emel yang akan saya hantar.
  6. Seterusnya, saya taipkan maklumat diri untuk makluman Puan sakinah. Antara maklumat yang saya sertakan ialah NAMA, NO. MATRIK, PROGRAM.
  7. Akhir sekali, saya klik SEND.
-Kami sekelas berusaha untuk menyiapkan tugasan yang diberikan dengan baik dan segera.

No comments: